donderdag 6 maart 2008

Het weer wordt warmer...

... en ook de gemoederen beginnen te verhitten. Toen ik gisteren op pad was naar al-hizb om hun congres bij te wonen passeerde ik nabij Midan Talat Harb een samenscholing van (waarschijnlijk) nasseristen, die langzaam maar zeker door de talrijke ordediensten omsingeld werden. Ik begon een paar foto's van het evenement te nemen, maar werd toen door de politie vriendelijk verzocht om mijn weg verder te zetten.



Het gebouw van de Tagammu zat tjokvol congresgangers, jong en oud:



Naast deze centrale vergaderruimte waren er nog een aantal kleinere seminaries.

Mijn afspraak met Essan al-Aryan van de Moslimbroeders is verschoven naar volgende week maandag; enfin, hij hoopt mij dan in het HQ van de Moslimbroeders in al-Manyal te ontmoeten, maar met de recente arrestatiegolf is dit allesbehalve een zekerheid.

Volgende week dinsdag heb ik met Ahmed Mustafa afgesproken om de piramiden te bezoeken, niet enkel de drie van Giza, maar ook die van Dashur, die minder bekend zijn, maar zeker niet moeten onderdoen voor hun beroemde broers.

Geen opmerkingen: