zondag 5 april 2009

Harmonie of competitie?


Kerk en moskee, vredig naast elkaar, of juist in onderlinge concurrentie zij aan zij opgetrokken? De foto laat de interpretatie vrij.

Vandaag had ik twee interviews gepland, één met de voormalige en huidige algemeen secretaris van Tagammu. Toen ik rond 12u arriveerde bleek Husayn Abd ar-Razeq zich echter in het ziekenhuis te bevinden voor een onderzoek. Interview uitgesteld. Dan maar wachten tot 13u voor mijn ander gesprek. De secretaris-generaal schudde mij vriendelijk de hand toen ik na een uurtje zijn kantoor binnentrad, heette mij welkom en vroeg toen waar Ahmed Belal was. Ahmed? Waarom? Omdat deze ging vertalen, blijkbaar. Ach zo. Ahmed opbellen. Zit nog in Mahalla. Interview uitgesteld. Zucht.

Uiteindelijk kregen de schikgoden meelij met mij en besloten ze me deze dag nog iets te gunnen, met name een appartement. Inderdaad, vanavond nog ben ik naar westelijk Dokki verhuisd... rustige buurt, een flat met een aangenaam balkon, een leuke huisgenote en betaalbaar.

Morgen is het zes april, een dag van protesten (hoewel dit wegens de geringe mobilisatie door de organisatoren eerder op een sisser zal uitlopen...). Ik heb opnieuw contact met Jack, die nu voor de Guardian werkt en morgen de "hete" sites plant te bezoeken. Indien mogelijk vergezel ik hem. Hopelijk wordt het een interessante dag!

1 opmerking:

Michal zei

Misschien is het harmonieuze competitie? :) Vrede en concurrentie op het religieuze veld kunnen volgens mij gerust samengaan.

Leuk om vanuit België je Egyptische avonturen te kunnen volgen! Zonnige groetjes!