zaterdag 4 april 2009

Ietwat saaie flatjacht update

Gisterenavond ben ik naar een appartement in Agouza (ten westen van Zamalek) gaan zien. Het zag er ok uit, niet briljant, maar zeker ook niet slecht. Drie kamers, een badkamer, keuken, een grote living en een klein terrasje met straat- & moskeezicht. Alles vrij netjes onderhouden. Draadloos internet. Twee potentiƫle minpunten: (1) lawaai; de flat is geklemd tussen een school (gebed en volkslied elke dag om 7u30) en een moskee; en (2) licht; het was rond 19u dat ik op bezoek kwam en hier is het dan al pikkedonker, waardoor ik de lichtinval niet goed kon inschatten. Aangezien het appartement nogal langgerekt is, zou het overdag wel eens een donker kot kunnen zijn. Nu ja, na de ruime flat met subliem zicht van vorig jaar ben ik misschien wel wat verwend en stel ik mijn eisen wat te hoog.
De woonst komt pas op 10 april vrij en Denis, de huidige huurder, is nog een tweede en eventueel derde huurder aan het zoeken. Vanaf twee huurders begint de prijs interessant te worden, met drie is het spotgoedkoop. Omdat ik eigenlijk gehoopt had zo snel mogelijk uit het instituut te verhuizen kijk ik ondertussen nog naar iets anders uit, zonder de optie op deze flat te verliezen. Snood eh.

Verder wacht ik vandaag op een telefoontje van Ahmed Belal, die drie belangrijke afspraken zou bevestigen, en passeer ik nog even langs Ellen om de stavaza m.b.t. mijn onderzoek & logies te bespreken. Afhankelijk van de oproep van Ahmed wordt het dus een rustige of net hectische dag...

*edit: met dank aan Lobke voor de verbetering van de inhoudelijke fout :p

Geen opmerkingen: