maandag 27 september 2010

Dag 15: Back to Tagammu

Vandaag heb ik Shigella en consoorten ge"trot"seerd* en ben ik naar Tagammu in Dowtown afgezakt. Daar ontmoette ik mijn vroegere contacten Ahmed Belal en Haisam Hasan. Ahmed zag ik maar kort want die vertrekt morgen al naar een congres in Libanon, maar komt gelukkig binnen zo'n twee weken terug. Dankzij Haisam krijg ik morgen toegang tot de "archieven" van al-Ahali, de partijkrant van Tagammu. Het doorploegen van de verschillende edities zal geen sinecure zijn en meerdere dagen in beslag nemen, aangezien Ahmed gniffelde toen de staat van het archief ter sprake kwam. Een slecht voorteken... Gelukkig heb ik nog een historica aan mijn zijde die nu in ijltempo het Arabisch schrift meester(es) moet worden. En voor de nabije toekomst: begin er maar aan moeder ;-)

Nadien zou ik ook de archieven van andere kranten zoals al-Badil, al-Shuruk en al-Dustur doorzoeken op bijdragen over de arbeidersstrijd in Mahalla.

Morgen en volgende week moet ik nog voor een check-up naar de dokter die mijn gezondheidsevolutie goed opvolgt. Hopelijk is dit dan het einde van de dysenterie-soap...

* Eentje voor P.G. uit B., om het af te leren...

Geen opmerkingen: