dinsdag 26 oktober 2010

Dag 42-43: op wieltjes van een leien dakje lopen

Gisteren en vandaag waren twee voorbeeldige werkdagen. Telkens twee interviews gepland en succesvol afgerond, zonder afzeggingen of andere typische probleempjes. We zitten nu over de helft van ons verblijf in Egypte en ik heb de indruk dat ik een "informatiegrens" bereikt heb bij bepaalde respondenten: dezelfde verhalen, indrukken en analyses keren keer op keer terug. De komende maand zal ik dus een paar nieuwe groepen informanten moeten aanboren, voornamelijk Moslimbroeders en linkse artiesten. Na dit veldwerk zal ik ook meer tijd besteden aan het bestuderen van geschreven bronnen (analyses, opinieartikels, interne documenten, pamfletten, etc). Maar zover zijn we nog niet :) Morgenochtend heb ik nog een laatste interview voor de aankomst van hoog Belgisch bezoek: Lobke haar ouders & twee zussen. Vanaf deze donderdag nemen we dus een weekje vakantie. Misschien komt er nog een blogpost tussendoor, maar we zien elkaar alleszins vanaf 5 november terug!

1 opmerking:

Peter zei

't is al avond van 5 november en nog altijd geen nieuwe blogspot ?